fredag 15 juli 2011

Tiiiiiiid

Man har ju inte allt för mycket tid att sätta sig och skriva på denna blogg. tänkte jag skulle knäppa lite bilder och lägga upp också så ni får följa byggets gång i bild och inte bara text. Vi har börjat jobba på alla håll och kanter... Inne i huset har vi Isolerat i golvet med 220 isolering och sedan spårade golvskivor fastlimmade och skruvade! Väggarna är isolerade med först 170 isolering stående, sedan 2 tum 2 reglar med 45 isolering stående och nu närmast 2 tum 2 reglar med 45 isolering stående! Det kliade lite måste jag erkänna...

Nu är det plasten härnäst som skall upp, ena kortsidan är startad.

Ute så har vi börjat med panelen och nedre delen är klar på båda kortsidorna och påbörjad på ena långsidan. Första fönsterfoderna är också på plats!

Dessutom påbörjat en spång på högre höjd för att underlätta arbete på högre höjd. både för panel och tak.
Det "gamla" boendet skall det mesta rivas, och det bästa med det är att en granne vill ha det till gäststuga eller bastu! Jobbet med att riva/flytta byggnaden är alltså inte på våra axlar... MEN vi måste tömma vårat förråd... så det kom nu lite emellan också!

MÅNGA JÄRN I ELDEN!!!!!!!!!

Men just NU så njuter jag med att vara hemma och bara vara med min dotter. Bygget får stå stilla i ett par dagar!

På måndag skall jag in och jobba i två veckor. Mamma och pappa kommer ner i morgon (lördag) så då hjälper hon till med Lea medan jag är på jobbet. Skall bli intressant att se hur det är att jobba och vara ifrån mitt lilla hjärta så länge under dagen!!

Nu är det lite uppdatering i alla fall... Bilder kommer så småning om - Jag LOVAR...men den som väntar på någe gott....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar